Antal besök sedan 2009.04.01

lördag 9 maj 2009

Nyanser i rosa...

Nu har de turkosa prylarna fått lämna plats för rosa toner istället. Det har blivit gardinbyte & lite annat smått & gott i rosa som tagit plats i vårt hem.

Välkommen in i vår hall! Här har vi målat den öppna spisen vit då den förut var i rött tegel & slipat golven så den ljusa fiksbensparketten i björk kom fram. Golvet var innan så mörkt att vi trodde det var ett ek golv. Hallen är stor & välkomnande! En av favoritplatserna i huset då man aldrig behöver trängas här:) Flickornas krokar i plexiglas är formgivna av en vän. I köket sparade jag på de rosa detaljerna, det är bara det tomma fruktfatet i plast som får lysa upp i det annars svart/vita rummet.


N-E:s "leklåda" kommer från http://www.urbanliving.se/ är gjord i återvunnen gummi. Finns i flera härliga färger & rymmer 42 l leksaker;)Vårt vardagsrum sett utifrån hallen. Soffgruppen kommer från Hus No 4, bordet i vitt högblankt likaså tv-bänken kommer båda från EM Möbler. Det härliga svarta trädet med belysning kommer även det från EM.

3 kommentarer:

  1. Så fint så fin. Jag håller helt med, eran hall är underbar. Så fina kuddar i vardagsrummet, antar att du sytt dessa. Jätte fina blommor du fått oxå. Hoppas att helgen varit bra.
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Tack Marie!:) Ja visst är buketterna jag fått ljuvliga.. Det var pga alla rosa blommor jag inspirerades till att byta kulör här hemma. Helgen har varit lugn, jag åkte på feber, men nu är den väck, bara hostan kvar. Hoppas er helg var skön. Kramar Åsa

    SvaraRadera
  3. Åh så fint ni verkar ha hemma. Helt rätt tror jag att måla braskaminen vit...
    Hoppas allt är bra!
    Kram Maria

    SvaraRadera