Antal besök sedan 2009.04.01

söndag 23 augusti 2009

Söndagspyssel

Idag har jag sytt vimplar till N-E´s rum av tyg-rester jag hade kvar efter sommarens sjaletter & annat.. Jag satte upp vimplarna över hennes spjälsäng i nya rummet.
Himmelsängen köpte jag i somras på en inredningsbutik i Kungsbacka. Den är i tyll med små söta rosa rosor på.


Den här snutten har jag använt mig av en mjuk fleece på baksidan och ett bomullstyg på andra sidan. Sydde fast två etiketter på snuttefiltarna då de flesta barnen gillar att pilla på dessa små lappar. Denna snutte mäter 35*35 cm.




Den här snutten har en baksida av en tunn vit fleece och det rosa prickiga tyget är i mjuk flanell. Den har måttet 40*30 cm.














2 kommentarer:

  1. Hej
    Jag kunde inte lämna kommentar i sensate inlägget...teknikens under. Här går det i ett om dagarna och jag känner mig helt snurrig och man inser hur snabbt tiden går. Tack för kommentaren på bloggen....just nu står det mesta still här hemma. Mina barn behöver nya mössor så jag tänkte höra om du hade några nya hösttyger :)
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Hej Marie,
    Å jag kan inte få till att alla kan lämna kommentarer:)Vet inte vad jag gjort för felaktig inställning. Nya tyger är på gång, under nästa vecka så lägger jag ut bilder på lite nytt inflör hösten:) Är det bra med familjen? kram Åsa

    SvaraRadera