Antal besök sedan 2009.04.01

söndag 6 september 2009

Sytt litte nytt...

Med risk för att tråka ihjäl er med bilder på en docka flera inlägg i rad, men lillan sover ju alltid när jag vill ta bilder:) Lovar att ha lite mera variation i bilderna framöver!

Idag har sytt en ny modell på mössa, som är lite baggy på hjässan och har en bred mudd. Sitter suveränt på huvudet & ser riktigt cool ut;) Ska ta fler bilder på mössan när N-E är vaken & kan agera modell, så ni kan se hur den ser ut från sidan & bak. Här har jag sytt ett set i ett nytt tyg, med höstens färg: LILA med zig-zag mönster, gjorde en liten scarf i samma tyg fodrad med fleece på baksidan. Passar super till den lilla skinnpajen!


Denna mössa har jag sytt även den på beställning och den är fodrad med tunn vit fleece invändigt. Blev så mjuk & skön!

4 kommentarer:

  1. Snygga!! Men Ida är ju alltid lika glad i alla fall, hon har alltid samma min,hoho!

    SvaraRadera
  2. Hej! Vilken fin blogg och vad mycket fina handarbeten. Denna blogg ska jag följa och titta mer på. Kram Kicki Rosvall

    SvaraRadera
  3. Gud va snygg första mössan var. En sån varsin kommer jag nog beställa framöver. Är de varma med fleecen el? Vilka färger finns fleecen i?
    Hoppas allt är bra med er!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. De blir varma & sköna med fleece. Har olika tjocklek på fleecen & i färgerna , turkos, svart, vit & rosa. De rär bara bra med oss. Går de bra på jobb & dagis? Kram

    SvaraRadera