Antal besök sedan 2009.04.01

måndag 20 april 2009

Sushi...

Idag blev de lunch på East West Sushi i Örebro! Vi tog Gourmet-menyn 12 bitar & den va LJUVLIGT god! Menyn innehöll bla sjögräs-sallad, musslor, japansk majonäs, nigiri & maki-rullar. Tyvärr hade jag inte kameran med mig, det var så fint upplagt att det var en ren fröjd för ögat att bara titta på maten:)
Ta en titt på deras snygga hemsida http://www.eastwestsushi.com/

Sushi fantast som jag är & kan ju då inte låta bli att köpa böcker om denna matlagningskonst! Det är kul att tillaga, men tar sin lilla tid i förberedelser. Denna bok köpte jag häromdagen & den verkar riktigt bra.
Snart dags för en Sushi-kväll här hemma!

4 kommentarer:

  1. Men gud va avis jag blir...det var jätte länge sen jag åt sushi och det är ju så gott från eastwest. Hoppas allt är bra med er!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. ååå...så avis! Älskar sushi! Verkar som om stället är värt ett besök...
    Såg ditt svar ang tyget. Vet inte hur jag kan ha missat det, men men så är det.

    SvaraRadera
  3. Ja deras sushi är verkligen "himmelsk" :) Nu ska de ju flytta till större lokaler så de blir ju toppen! Då kanske man tom får med sig barnvagnen in:) Deras nuvarande lokal är mysig, men såå liten ju..
    Kram kram

    SvaraRadera