Antal besök sedan 2009.04.01

torsdag 16 april 2009

Tyg Torsdag....

Idag har jag träffat mina nära & kära under hela dagen. Först följde jag med mamma & lillebror till K-hamn för att hämta lite tyg, dock inte till mig utan till min mor. När vi kom hem så ringde svärmor & så tog vi en promenad & tog en fika på Café Bankliden, tror de heter så.. Eller Huldas?..Nåväl..

Sen ringde min mormor & ville bjuda på middag, så då tog vi en promenad till henne & fick äta hederligt potatis, kött & brunsås! I löööve! ;)

Efter att vi var mätta & belåtna gick vi hem & då sydde jag lite mössor på löpande band.. Nedan är två mini-mössor! Den blå-gröna är i ett nytt tyg som jag fick på posten idag ifrån MG´s Tyger. Bilden nedan visar även ett annat nytt tyg som anlände idag. Randigt & snyggt:)

Randigt tyg i gråa nyanser, svart & gul, från MG´s Tyger. Passar tjej & kille!




5 kommentarer:

  1. Randigt är ju verkligen så snyggt! Jag bara önskar att jag var lika händig som du :). Läste om lillebror och blev lite förvirrad, har jag missat nåt?! (troligen ganska mycket eftersom vi inte setts på tio år men men...).

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa!

    Va roligt att du börjat blogga, välkommen in i "sy" blogg världen ; ) Mycket fint du syr, länkar till dig från min sida. Helén

    SvaraRadera
  3. Till Anna-Karin! Jo men mycke har hänt de senaste tio åren:) Fick en lillebror för exakt 6 år sen idag faktiskt! Ska på kalas för grabben snart! Mamma blev mormor vid en ålder av 39 & mamma igen vid en ålder på 42! :)

    SvaraRadera
  4. Hej Helen! Å tack så mycke:) Är ju inte lika duktig som dej, men jag lär mig:)
    Va kul att du länkar från dej till mig. Ska göra detsamma. Ha en skön helg! Kram//Åsa

    SvaraRadera
  5. Aha! Då är jag med. Hälsa mamma Berit så mycket från mig!

    SvaraRadera