Antal besök sedan 2009.04.01

onsdag 13 januari 2010

Fusk-Olle på besök




Kom ju på att jag glömt lägga ut en bild på en av kylans bästa motståndare! Fusk-Ollen! Har sytt en massa sådana varma godingar i fleece i vinter till vänners barn & familjemedlemmar. Den är så smidig att ta på då den är öppen i bak & sätts ihop med kardborre i nacken. Värmer halsarna gott!
En annan variant är att sy hals-delen i samma tyg som man har sin mössa, så de matchar varandra! Har sytt sådana också men de har jag glömt att ta bild på innan jag lämnat bort dem:)
Här är ett par beställda jeans på bild. De är sydda av ett par gamla jeans-shorts, så tänk på vad mycket fint man kan göra av allt gammalt man har som ligger & inte används.

Nu ska jag gå igenom en låda med spännande gamla kläder i vackra tyger, som jag fått av svärmor & se om jag kan hitta på något nytt att sy av dem.
Hörs snart igen!

2 kommentarer:

  1. Öppna eget kanske???? Du är så himla duktig Åsa att ta tillvara på saker som andra skulle slänga...
    Ett stort plus och en bamse kram till dig!

    SvaraRadera