Antal besök sedan 2009.04.01

måndag 4 januari 2010

Festliga jul & nyårshelgen

Nu är det slut på den härliga julen & festliga nyåret är över. Vi har haft firandet hemma hos oss och det har blivit några dukningar (å en massa disk)
Dukningen i svart & vitt är från nyår och den helvita från julaftonen.
De höga ljusstakarna kommer från SIA, tallrikarna från Mateus, silvret är antikt & likaså glasen. På julafton dukade jag med linne servetter, men nyåret blev det pappers servetter som vi vikte festligt istället.

N-E träffade tomten för första gången & hon var hur tuff som helst och gick fram till honom och tog emot sina paket, ett efter ett:) Det blev en spännande kväll för lillan med en massa klappar som hon så flitigt öppnade.

N-E:s julklänning köpte vi på Källmo Gårdshandel & den är så söt med underkjol och hennes gråa nyårsklänning kommer från vintageserien som Kapp-Ahl lanserat. Amandas klänning med paljetter kommer från H&M.

Snart ska jag ta mig i kragen & börja sy lite igen, men här hemma håller vi just nu på med att fixa & rensa i alla vrår och det tar sin lilla tid, så om några dagar sätter jag mig vid maskinen igen med nya tag inför 2010!

Kram Åsa







1 kommentar:

  1. Hej och god fortsättning!

    Super snyggt du dukat både till jul och nyår. Kläningarna på tjerna är ju så fina jag tycker Kapp-Ahl har böjat gör mycket snyggt numera.
    Här skulle det oxå behövas rensas lite överallt men jag har inte riktigt orkat tagit tag i sånt än men visst får man lust att börja göra om, rensa och fixa en del när det är nytt år.
    Ha det gott!

    Kram Marie

    SvaraRadera