Antal besök sedan 2009.04.01

tisdag 19 januari 2010

Rutiga brallan



Senaste brallan i N-E´s "kollektion" är dessa rutiga, sydda av ett par riktigt gamla byxor efter mig. De blev tuffa & lika sköna & mjuka som ett par mjukisbrallor! Mönster är mitt egna.
Har lite tyg kvar, så av det tänkte jag sy en väst till henne.
Önskar stora tjejen A kunde uppskatta mina sydda kläder, men i den åldern så duger inte det mamma sytt. Så häromdagen blev jag glad när hon frågade om jag kunde sy ett pannband till henne och åt en kompis. Givetvis fixar jag det! ;)

3 kommentarer:

  1. Hej! Byxorna blev jätte fina, som alltid :)
    Har oxå en stor kille som absolut inte vill ha något som mamma har sytt... Så jag e glad att jag har en tjej som tycker om att få nya kläder :)
    Linda

    SvaraRadera
  2. Kikar in & vill säga att du är så duktig på att Sy...nå´t som jag själv inte kan =)...blir snett & vint kan inte ens klippa till barnens "bänkpapper" så bra e já...ha ha!!

    Har kikat igenom din fina blogg....så mycket fint du har sytt i olika fina färger. Jag förstår att dina tjejer har alla årstidernas kollektion i garderoben.

    Önskar dig en bra dag!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Skit tuffa byxor! Blir nog kanon med en väst till. Nä du här ska det köpas kläder på Gina Tricot!!! Helst bestämma helt själv utan vuxens inblandning!!! Vetja var hon har fått det ifrån?? Jag är inte så modemedveten...
    Ha de gott vännen!
    Tänker på dig varje gång jag cyklar förbi!! Alltså varje dag!!

    SvaraRadera