Antal besök sedan 2009.04.01

onsdag 21 oktober 2009

Fodrad anorak

Sent igår kväll fick jag ett sådant sug att prova på att sy en anorak till N-E! Så jag började rita till mönster & klippa bitar, idag blev den klar & det här är resultatet.
Anoraken är i kraftigare bomullstyg från IKEA & fodrad med prickig fleece. Inspirationen till anorakens modell har jag hämtat från BrunoRange, en blogg där det finns så otroligt många coola retro plagg att man blir helt lyrisk & nostalgisk! Fick till slut på jackan på N-E innan läggdags, hon var till en början inte alls sugen på att prova mammas sydda prylar, börjar väl bli less stackars liten;)

8 kommentarer:

  1. Åh den är superläcker! =)

    SvaraRadera
  2. Den blev ju jättehärlig. Mysigt med fleecen innuti. Snygga tyger båda två ;) Håller också på med en fleecefodrad jacka och matchande byxor.. Får se om det blir lika snyggt.. /Linn

    SvaraRadera
  3. Men gu va cool. Va duktig du är å sy......Massa goa kläder!
    Kram
    //
    Maud

    SvaraRadera
  4. Jag har ju bevisligen hittat till din blogg också hahaha.. Kollar in bland annat din blogg varje dag.. Var det du som är kompis med Ingela? /Linn

    SvaraRadera
  5. Superfin! Härlig blogg du har!

    SvaraRadera
  6. Tack alla för era snälla kommentarer:) Kul att äntligen få ett "ansikte" eller mera ett namn på er som kikar in här då & då! Fortsätt med det, det gör mig glaaaad:)

    Kramar från Åsa

    SvaraRadera
  7. Gud va söt! Jag köper beställer en liten Norah direkt... :) Och anoraken va ju också jätte fin såklart.. Du är ju super duktig Åsa! Kram på er!
    // Maria Holm

    SvaraRadera