Antal besök sedan 2009.04.01

måndag 12 oktober 2009

N-E "in action" i nya baggy jeansen...

Jag har länge velat sy jeans till N-E, men då min förra maskin inte hade världens bästa overlock funktion så gav jag mig aldrig på det. Men nu, med den nya maskinen så testade jag att gör a ett par baggy modell.
Mönstret är eget & tyget har jag tagit från en gammal jeanskjol från 60-talet:)
Inte mycket kvar av den kjolen som ni kan se nedan... Har satt mudd i midja & runt fotleden som man kan vika & ha dubbel eller om man heller vill ha en bredare mudd, ha den nedvikt...
N-E stortrivs i jeansen som är mjuka & slappa & hon kan röra sig smidigt i dom!

6 kommentarer:

  1. Va duktigt du är, jätte snygga byxor :)

    SvaraRadera
  2. Verkligen jättefina!! Syr du upp såna på beställning? :) Kram Mia (Gustav och Tildes mamma)

    SvaraRadera
  3. Snygga brallor, smart gjort med sömmen fram!
    /Sara (mamman med sjal/mössa)

    SvaraRadera
  4. Tackar & bockar för fina kommentarer!:) Värmer! Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Jag är helt impad över hur mycket snyggt du syr och lilla N-E är ju så söt. Mössan och vantarna jag såg henne i idag var ju så fina. Måste vara skoj att kunna göra så mycket coola o fina kläder själv.
    Kram Marie

    SvaraRadera