Antal besök sedan 2009.04.01

torsdag 15 oktober 2009

The winner of the utlottning!!!!...å jeanskjolar..

Nu har min make fått äran att dra ett namn i högen av alla ni som var med i utlottningen av en mössa & scarf ! Tusen tack för Era åsikter om min blogg & sydda prylar & för att ni tycker om att kika in då & då!
Det blev A-K J som blev den glade:) Grattis grattis! Vi hörs via mailen!

Igår sydde jag två jeanskjolar till lillan från stora dottern A:s urvuxna jeans.
Kjolen som N-E bär på bilden, är som ni säkert ser:), överdelen på jeansen.
Där har jag sytt i en bred vit mudd i midjan och bara kantat runtom med overlock sömn.
Den andra kjolen är sydd av benen på samma jeans & på den har jag satt en liten kant med veckad kantband som dekor samt sytt en liten ficka. Även på denna har jag satt mjuk mudd i midjan. Tänk vad man kan recycla!

1 kommentar:

  1. Toppen med återvinning...mjuka goa kläder med rätt slitning, jag vet inte hur många mudd jeans jag gjort. Trevlig helg på er!!

    SvaraRadera